Re: SMTP og sendmail.

In article <010801c12ca0$d226eb40$0601a8c0@walther>, "Jimmy Dansbo"
<jimmy@xxxxxxxxxxxxx> wrote:

> From: "Kim Nielsen" <knielsen@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>

> Hmm... Det ved jeg ikke...
> Jeg har brug for at maskinen kan modtage mails udefra da jeg checker
> mail på den med POP3.
> Jeg har brug for at mine PHP scripts kan sende mail 'ud i verden'. Jeg
> har brug for at maskinen ikke vil sende mail's 'ud i verden' hvis de er
> kommet ind via SMTP.
>
> Håber at det er lidt tydligere... Jeg har lidt svært ved at forklare det
>
> Mvh.
>  Jimmy Dansbo
>

> Brug <sslug-netvaerk@xxxxxxxx> til netværksemner

Hvis du har RH, er det ret nemt. I kataloget /etc/mail ligger der 2
filer: ip_allow og name_allow. For at en maskine skal have lov til at
sende, skal den være nævnt enten i ip_allow eller i name_allow. Så vis du
sletter alt i name_allow, og kun har 127. (bemærk punktum, vigtigt)
stående i ip_allow, vil alle forsøg på at sende mail blive afvist, hvis
ikke det kommer fra den maskine sendmail, er installeret på

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen