Re: Mangler filer til /bin og /sbin

Hej,

Vil lige starte med at beklage min forige, ret tomme besked - fik lige
ramt den forkerte knap.

> Jeg er ved at forsøge mig frem med at lave min egen Linux-distribution.
> Det første problem jeg er stødt på er at jeg ikke kan finde alle de
> filer som, ifl. FSH, SKAL være at finde i /bin og /sbin. De filer jeg
> ikke kan finde er følgende:

Ved at kigge på http://www.linuxfromscratch.org fandt jeg en pakke ved
navn util-linux der indeholder en del af det du mangler - ved dog ikke
om pakken er en der er lavet specielt til "linuxfromscratch" eller om
den også finde andre steder:

Quote fra deres side:
The Util-linux package contains the arch, dmesg, kill, more, mount,
umount, agetty, blockdev, cfdisk, ctrlaltdel, elvtune, fdisk,
fsck.minix, hwclock, kbdrate, losetup, mkfs, mkfs.bfs, mkfs.minix,
mkswap, sfdisk, swapoff, swapon,
cal, chkdupexe, col, colcrt, colrm, column, cytune, ddate, fdformat,
getopt, hexdump, ipcrm, ipcs, logger, look, mcookie, namei, rename,
renice, rev, script, setfdprm, setsid, setterm, ul, whereis, write,
ramsize, rdev, readprofile, rootflags, swapdev, tunelp and vidmode
programs.

Med venlig hilsen
 - Johnny Carlsen