RE: Nørd

Definition på en nørd:
Nørd er en oversættelse af det engelske ord Nerd. Betyder det samme som
Geek.
Udtrykket er en forkortelse for computernørd.

En nørd interesserer sig meget for én særlig ting - for eksempel computere -
og ikke så meget andet. Det kan bruges både positivt og negativt.

Ordet "Nerd" findes første gang i 1941: Her var "Mortimer Snerd" et kælenavn
for en klog og teknisk type i C.R. Bond og T. Andersons bog, "Flying T.
Diary".

:o)

> interesse for andet
>
> Det gør jeg ikke

www.webster.com:
an unstylish, unattractive, or socially inept person;

--
   Niels Elgaard Larsen
   E-mail: elgaard@xxxxxxx <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Brug <sslug-netvaerk@xxxxxxxx> til netværksemner