Re: Lydopsætning

On Tue, 28 Aug 2001, Peter Toft wrote:

> har du lyd ud når du som root kører
> /usr/sbin/sndconfig uden du har
> GNOME/KDE/jeg-er-vild-med-en-anden-GUI
> kørende
>
> prøv chmod a+rw /dev/dsp

Det hjalp at udføre chmod a+rw /dev/dsp, tak for det.
Nu vil jeg gerne vide, hvorfor jeg, hver gang jeg ønsker at afspille
CD'ere, skal udføre chmod 666 /dev/hdd; chhmod 666 /dev/mixer? Af en eller
anden grund gælder ændringen kun så længe jeg er logget ind og ændres
-tilsyneladende- tilbage når jeg logger ud.

Michael