Re: opdatering af glibc

On Fri, Aug 31, 2001 at 02:13:03AM -0400, Kristian Rune Larsen wrote:
> rpm -Uvh glibc.....
> rpm -ivh  --replacepkgs glibc....
> rpm -ivh  --replacefiles   glibc...
>
> men de beklager sig alle sammen. Jeg håber at i kan hjælpe.
Kan du ikke bare installere glibc 2.2.4 ved at skrive:

rpm -ivh glibc...?

Saa installerer rpm glibc pakken, uden at afinstallere den gamle,
hvilket vel egentlig ogsaa er hvad du er interreseret i. Et program der
saa skal bruge version 2.2.4 kan saa linke med den, og alle andre linker
med den gamle version. Hvis du saa ogsaa skal bruge det til udvikling
opdaterer (dvs. rpm -Uvh) du glibc-devel, og derefter skulle det hele
virke.

Hvis man opdaterer glibc boer man genoversatte alle programmer, selvom
de fleste stadigvaek vil virke.