Re: netfilter og decnet

In <Pine.LNX.4.30.0109031007060.5526-100000@xxxxxxxxxxxxxxxx> "Soren M. Kristensen" <smk@xxxxxxxxxxxxxxxx> writes:

>Jeg har en netfilter/iptables-baseret (kerne 2.4.3) firewall med
>OpenVMS-maskiner paa hver side som skal tale decnet med hinanden. Er der
>nogen som kan give mig et hint til hvordan jeg indsaetter decnet regler i
>min firewall eller hvor jeg finder information om hvordan det goeres.

Hmmm - så vidt jeg ved er netfilter-firewall'en ikke gearet til
protokoller som ikke bruger IP. Da decnet mig bekendt ikke kører
oven på IP, men har sin egen Ethernet frametype, tror jeg ikke du
kan få netfilter til at filtrere på andet end mac-adressen.

Prøv med "iptables -m mac --mac-source 00:11:22:33:44:55" når
du laver dine regler.
--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>