Re: [kswapd <defunct>]

On Tue, Sep 04, 2001 at 02:05:37PM +0200, Peter Gade Jensen wrote:
> hvodden genstarter eller "genopliver" jeg følgende zombie.
>
> root         5  0.0  0.0     0    0 ?        Z    Aug23   0:43 [kswapd
> <defunct>]
Man kan ikke starte en process som er blevet til en zombie igen. Grunden
til at processen i det hele taget ligger som zombie, er at
foraeldreprocessen ikke har taget sig af den. Naar en process afslutter,
skal foraeldre processen have en mulighed for at laese exit-status.
Derfor ligger processen som zombie, indtil dette er sket, hvor efter den
vil blive fjernet.

Derudover tror jeg at det vil blive ret svaert at genstarte kswapd, men
jeg ved ikke om det er helt umuligt.