Re: Automatisk powerdown

On Sat, 2001-09-15 at 19:07, Leo Laursen wrote:
> Det er lidt mystiskt. Jeg har prøvet at enkelte kerne versioner ikke
> ville slukke, men 2.4.8 og 2.4.9 virker fint her.
>
> Jeg har læst et eller andet om at nogle skriver
> append="apm=yes" ( on | 1) i lilo.conf, muligvis debian specifikt.
> det har jeg dog aldrig selv prøvet.
>
> SMP / UP indstillinger kunne måske spille ind ?

Det er unødvendigt med boot parametre i Debian/unstable
for at maskinen kan slukke sig selv.

Nu har jeg prøvet med kerne 2.4.9 i næsten identiske
versioner hvor den eneste forskel var at SMP var slået
fra (i .config) i den første version og den blev slået
til i version 2.

Den første version kunne slukke, version 2 kunne ikke slukke.

Udklip fra .config version 1:
# CONFIG_SMP is not set
# CONFIG_X86_UP_IOAPIC is not set

#
# General setup
#
CONFIG_NET=y
# CONFIG_VISWS is not set
CONFIG_PCI=y
# CONFIG_PCI_GOBIOS is not set
# CONFIG_PCI_GODIRECT is not set
CONFIG_PCI_GOANY=y
CONFIG_PCI_BIOS=y
CONFIG_PCI_DIRECT=y
CONFIG_PCI_NAMES=y
# CONFIG_EISA is not set
# CONFIG_MCA is not set
CONFIG_HOTPLUG=y

#
# PCMCIA/CardBus support
#
CONFIG_PCMCIA=y
CONFIG_CARDBUS=y
# CONFIG_I82365 is not set
# CONFIG_TCIC is not set
CONFIG_SYSVIPC=y
# CONFIG_BSD_PROCESS_ACCT is not set
CONFIG_SYSCTL=y
CONFIG_KCORE_ELF=y
# CONFIG_KCORE_AOUT is not set
CONFIG_BINFMT_AOUT=y
CONFIG_BINFMT_ELF=y
CONFIG_BINFMT_MISC=y
CONFIG_PM=y
# CONFIG_ACPI is not set
CONFIG_APM=y
# CONFIG_APM_IGNORE_USER_SUSPEND is not set
# CONFIG_APM_DO_ENABLE is not set
# CONFIG_APM_CPU_IDLE is not set
# CONFIG_APM_DISPLAY_BLANK is not set
CONFIG_APM_RTC_IS_GMT=y
# CONFIG_APM_ALLOW_INTS is not set
CONFIG_APM_REAL_MODE_POWER_OFF=y

Udklip fra .config v. 2:
CONFIG_SMP=y
CONFIG_HAVE_DEC_LOCK=y

#
# General setup

For at være 100% sikker kørte jeg diff på
disse filer:

< # CONFIG_SMP is not set
< # CONFIG_X86_UP_IOAPIC is not set
---
> CONFIG_SMP=y
> CONFIG_HAVE_DEC_LOCK=y
> CONFIG_X86_IO_APIC=y
> CONFIG_X86_LOCAL_APIC=y

Der slukkes åbenbart for lidt flere ting end
jeg regnede med.

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
                     ...ooO0Ooo...
              http://www.stoptorture.org