Re: XFS filsystem for real

Halløjsa, dagene er ved at nærme sig hvor kollektivet skal have ny
server, så nu står valget imellem ReiserFS og XFS.

Hvis du skal gemme mange små filer er ReiserFS helt klart at foretrække. I
modsætning til EXT2 og XFS er ReiserFS i stand til at gemme flere små filer
i samme blok. Dengang jeg testede de tre kunne jeg ikke finde nogen
performence forskel, men ReiserFS udnyttede pladsen meget bedre end de
andre.

Tak for det hurtige svar, jeg har sat og læst dokumentationen igennem siden jeg postede indlægget og jeg tror også at ReiserFS bliver mit valg. Det ser ud som om at folkene bag ReiserFS gør det for sjov skyld, imens SGI laver det for prestigens skyld, og det er vigtigt at det er sjovt når det er Linux, som titlen på den nye bog, "Just for fun" af Linus ham selv. Undskyld manifestationen, hav en god dag alle sammen.

MVH
Brian Josefsen