Re: Læse en process's CPU usage

Kim Nielsen wrote:

> Nu har jeg testet det .. prøv
>
>  [ `ps aux|grep avf-butler|head -1|awk {'print $3'}|cut -d. -f1` -ge 90
> ] && echo 'Uendelig løkke'
>
> /Kim
>
> Brug <sslug-netvaerk@xxxxxxxx> til netværksemner
Jo, jeg tænkte på noget i den stil som nødløsning, men der er to tin.
Den må godt komme op i 100% men ikke i længere tid.
Lige idet den istansieres bruger den op imod 100%, men det er iorden

Nummer to ting, jeg ville gerne lave det som et C/c++ program, så jeg
kunne bruge det som et plugin til en overvågnings program jeg har.
Derfor ville jeg gerne vide hvad i f.eks. /proc jeg kunne læse.
(Evt lave en ercursiv læsning af programmernes PID's ??)

--
Best regards/Med venlig hilsen

Jarl E. Gjessing
Systems administrator