Re: Linux 2.4.10 er ude

In <20010923201101.SKHN9437.fepZ.post.tele.dk@there> Martin Ehmsen <thames@xxxxxxxxxx> writes:

>De bliver vel nødt til at afprøv alting i den "stabile" kerne serie, så
>længe Linus ikke laver en "devel" serie.

Sådan en ændring sker selvfølgelig ikke uden at blive afprøvet - der
var 15 såkaldte "pre-patches" mellem 2.4.9 og 2.4.10 releasen. Og
VM-opdateringerne har været afprøvet gennem længere tid - det er
Andrea Arcangeli's VM-patches som nu er kommet ind i standard-kernen.

Der var vist også generel enighed om, at VM-problemerne i 2.4 kerne-
serien var så alvorlige, at det var nødvendigt at finde en løsning
førend man kunne skifte fokus til den videre udvikling, som skal
finde sted i Linux 2.5.x.

>Hvorfor gør han egentligt ikke det??

Formodentlig vil han have 2.4 serien gjort "grydeklar" til at den kan
vedligeholdes uden at kræve så voldsomme forandringer som der nu er
sket. Hvis 2.4.10 viser sig at fungere godt, tror jeg at 2.5 kommer
snart.
--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>

Jeg søger job - http://www.hswn.dk/job/