Flavours i debian

Hej
Jeg har læst vejledning på http://sourceforge.net/projects/newbiedoc om kernekompelering med debian's kerne-pakke system, en rigtig god vejledning. Men der står ikke hvordan du kompilerer med flavour.Jeg har kompileret således før.

cd /usr/src
tar xIf /usr/src/kernel-source-2.2.18pre21.tar.bz2
make xconfig
make-kpkg-clean
make-kpkg --revision=coustom.1.0 kernel_image
mv /lib/modules/2.21.18pre21 /lib/modules.old
dpkg --install /usr/src/kernel-image-2.2.18pre21_custom.1.0_i386.deb.

Jeg fik lavet noget møg med dselect, så jeg måtte geninstalere, nu med kerne 2.2.19pre17. Jesse Gorez anbefaler at man vælger en anden kernel-source end den man kørrer med, for at omgå de problemer der kan opstå ved at kompilere med samme kerne-nummer. Han skriver om flavour. You can get by without using the flavours options if you're willing to get rid of your old modules and overwrite your corrent kernel. (dette ønsker jeg ikke, det gjorde jeg med kerne 2.2.18pre21, det gik godt denne gang, måske ikke næste gang) I don't recommend this because if you make a mistake, you only recourse is a boot floppy /if you made one!) and some repairs with utilities you probely aren't that familiar with. (gælder i mit tilfælde) Han henviser til at læse /usr/share/doc/kernel-package/Flavours. Den har jeg læst, men kan ikke ritig finde ud af hvad jeg skal gøre. (hvad betyder Flavours egentlig).Håber nogen vil hjælpe.

mvh        Carl Andersen