Re: Kerne-kompilering

In <3BAF566A.1030902@xxxxxx> Søren Holm <sgh@xxxxxx> writes:

>Det kan jeg ikke forstå.

>make clean distclean - sletter den ikke alt hvad der bare minder om en
>eksisterende konfiguration ??

Lad os lige rydde op i misforståelserne her.

make
- distclean eller mrproper: Sletter alt, undtagen de oprindelige
  source-filer.
- make clean: Sletter alle oversatte filer, men beholder kon-
  figuration.
- config / menuconfig / xconfig: Generer en ny konfiguration
  interaktivt. Defaults tages fra .config, eller fra
  arch/*/defconfig hvis der ikke findes nogen gammel konfiguration.
- oldconfig: Samme som "make config", men spørger kun for
  config-options der ikke findes i den gamle konfiguration.
- dep: Genererer dependencies, nødvendig for at oversætte kernen
- bzImage: Laver selve kernen
- modules: Laver kerne-moduler
- modules_install: Installerer oversatte moduler

"distclean" bruger jeg kun hvis jeg skifter konfiguration mellem to
forskellige maskiner (f.eks. oversætter en kerne til to forskellige
cpu-typer, eller hvis du skifter fra en kerne med versionerede
moduler til en uden versionerede moduler (CONFIG_MODVERSIONS)).
Anbefales også hvis du bruger en kerne-source fra din distribution.

"clean" bruger jeg næsten altid når jeg skifter fra en version af
kernen til den næste.

"oldconfig" er måden at lave en konfiguration på, hvis du vil
have den samme konfiguration som før, med de evt. nye ting der
er kommet til i en nyere kerne-version.

--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>

Jeg søger job - http://www.hswn.dk/job/