Re: Cron <root@server> root run-parts /etc/cron.hourly

"Dennis Johansen" <dennis.johansen@xxxxxxxxxxxxxxx> wrote in message
news:NCBBLEMELNONNADOKJNPAEEKCHAA.dennis.johansen@xxxxxxxxxxxxxxx...
> Hej igen,
>
> Jeg har rodet alvorligt rundt i cron og fetchmail.
>
> Jeg har så fået tilføjet et cronjob job til /etc/cron.hourly
>
> Desværre virkede det ikke, så jeg slettede den fil jeg havde lavet igen.
>
> Nu får jeg nedenstående mail hver time i min root mailbox, efter 1 døgn
(24
> stk.)
> så det er jeg jo ved at være lidt træt af.
>
> nogen forslag ?
Denne henter hvert femte minut, men bortset fra det
-*/5 * * * * root /usr/bin/fetchmail -d0 -s

-s betyder "silent" dvs ingenting i loggen
-d0 betyder, at der ikke startes en deamon
Stien skal være på plads. Prøv "ls /usr/bin/fetchmail"
/root/fetchmailrc skal være på plads. Hvilken bruger henter du til? Har
denne bruger en mailbox / et maildir?