dansk keyboard paa en fujitsu lifebook B-2154

jeg har en fujitsu life book, som jeg kører debian unstable
paa. Jeg har valgt dansk tastatur i både console og X, og jeg
får skam også dansk tastatur, men æøå virker ikke :(

(det virker i console foer jeg logger ind, og hvis jeg ssh'er
indtil diku virker det i den xterm), men det virker ikke i
en lokal xterm, eller i fx. xchat.

Jeg kan slet ikke engang se æøå, med mindre det er i et
vindue hvor jeg kan taste dem.

Jeg har proevet baade dk og dk-latin1, og loadkeys dk eller
dk-latin1, gør kun at jeg ikke kan se/skrive æøå foer jeg
logger ind, normalt henter den /etc/console/bootkeys.tgz
det hele ser korrekt ud, men alligevel virker æøå ikke.

ion++

--

Netiketten anbefaler at svar skrives nedenunder den text der svares på.
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Follow ups