Re: Fik blod =?ISO-8859-1?b?cOU== tanden (Apache & Vhosts)

In article <01100300140400.20943@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>, "jan
jensen" <intruder1@xxxxxxxx> wrote:
<snip>
> Det virker også men i min log skriver den: NameVirtualHost
> www.firma2.dk:80 has no VirtualHosts
>
> Hvad betyder det?
>
> Min Vhosts.conf
> ########### Firma1
> NameVirtualHost www.firma1.dk
</snip>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<snip>
> <VirtualHost 192.168.2.100>
> DocumentRoot /home/firma1
> ServerName www.firma1.dk
> </VirtualHost>
>
> ########### Firma2
> NameVirtualHost www.firma2.dk
> <VirtualHost 192.168.2.100>
> DocumentRoot /home/firma2
> ServerName www.firma2.dk
> </VirtualHost>

</snip>
Hej Jan,

To kommentarer:

1) NameVirtualHost skal sættes til din ip-adresse. F.eks. 192.168.2.100
2) Din fejl opstår, fordi du har aktiveret NameVirtualHost 2 gange i din
httpd.conf. Den må kun være specificeret en gang, da direktivet blot
fortæller apache, at den skal aktivere virtual hosting på den angivne
adresse, og de domæner den skal hoste, specificeres med direktiverne
<virtual host xxx.yyy.zzz.vvv>
</virtual host>

Må jeg endvidere foreslå dig at tilføje følgende til hver virtual host:

ServerAdmin xxx@xxxxxxx
ErrorLog /sti/til/denne/virtual/hosts/error_log

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen