Re: dll komponenter p�n Linuxbox

> Ok, nu nærmer vi os måske alligevel. Jeg kender ikke
> til PHP eller hvad man ellers bruger på forskellige
> andre webservere udover IIS, men andre sprog må da
> kunne lave en instans af et objekt på samme måde som
> Server.CreateObject("DLLfil.Klasse_i_DLLfil") i
> VBscript?

PHP findes til stort set alle platform og webservere - inklusiv Win32+IIS.

Der findes en 'extension' til PHP der tilladder at man instansiere et COM
objekt og kalder metoder på det, men kun i Win32 versionen - dvs. ikke på
Linux.

Der findes et bibliotek til Java der hedder J-Integra (http://www.linar.com)
der tilladder Java at kalde COM objekter og den anden vej (IBM bruger det
vist i deres WebSphere produkt). Det er ligeledes muligt at tilgår Java fra
PHP via en Java 'extension', så man kunne måske forstille sig at gå fra PHP
via Java til COM objekter.

Jeg syntes ikke selv dette er en særlig smuk løsninge, men igen Microsoft er
ikke det rigtige valg hvis man vil have platformsuafhænighed.

/Christian Damsgaard