Re: 2 netkort - 2 IP serier ( 192.168.0.* og TDC-bredbånd DHCP adresse ) Hjælp

In <OE62kLQ8aZRhQdOgl4r00000788@xxxxxxxxxxx> "Johnny Jensen" <tribble_j@xxxxxxxxxxx> writes:

>Det har nu taget mig 5 dage at forsøge at få min linux til at fungere som
>router.

For at lave en router:
- konfigurer ip-adresserne på de to netkort med ifconfig
- sæt en default route til din internet-forbindelse
- kør kommandoen     echo "1" >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward

>eth0 skal jeg gerne have til at hente IP'en fra TDC's DHCP server - men det
>sker bare ikke (DHCP server not responding )

hvilken distribution bruger du, og hvilken dhcp klient ?

>og eth1 har ip-adresse 192.168.0.1

Siden du snakker om "TDC's DHCP server" går jeg ud fra det er en
eller anden form for adsl-router, du forbinder dig til. De er ofte
konfigureret med en ip-adresse i 192.168.0.* nettet - og så kan du
ikke bruge disse adresser på det interne netværk også.

Vis os output fra "ifconfig eth0", "ifconfig eth1" og
"route -n", samt "cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward"
--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>