Emacs baggrundsfarve

Jeg har et stort ønske om at køre Emacs med blå
baggrund - fint nok - i min .emacs har jeg

(set-face-background 'default "#202080")
(set-background-color "#202080")

Det kører fint indtil jeg prøver
Meta-x 5 2 (Make new frame) - det gør at min tekst nu
er med hvid baggrund i det nye vindue - det vil jeg jo
ikke have :-)) Jeg kan køre "load-file ~/.emacs"
manuelt så er det rettet, men det er totalt bøvet...

Mig ikke fatte

--
Peter Toft, Ph.D. [pto@xxxxxxxx] http://www.sslug.dk/~pto

  "Med fare for at lyde som den idealist jeg er, vil jeg
   appellere til jer alle sammen: Lad os dog arbejde
   sammen og bruge hinanden, i stedet for at skændes og
   rakke hinanden ned."  -- Hanne Munkholm

Follow ups