Re: OFF TOPIC: eComStation

On Tue, 16 Oct 2001, Michael Osman Talayman wrote:

> Hvis du mener at SSLUG-teknik ikke i forvejen bl.a. fungere som en
> warez-gruppe må jeg konkludere at du (med alt respekt) er gået _HELT_
> galt i byen. Hvis du tager et kig i arkivet vil du finde en del indlæg
> ang. programmer til at afspille MP3-filer og rippe CD'ere med og jeg
> håber da ikke at du for alvor tror at disse kun skal bruges til at
> afspille/rippe lovligt musik. Skal vi så kun vejlede hinanden omkring
> MP3 filer såfremt den pågældende person på tro og love erklære sig
> inforstået med ikke at bruge vores råd og vejledning til kriminelle
> [...]

Det har længe været lovligt at rippe sine egne CDer til eget brug. Mange
i SSLUG har haft det synspunkt at det burde være lovligt, _inden_ det
blev det. SSLUG handler også om itpolitik - herunder rettigheder, mv. At
der har været ydet bistand til den slags, finder jeg overhovedet ikke
beskæmmende, men tværtimod i god overenstemmelse med mange af sslugs
principper. Iøvrigt er det ikke ulovligt at fortælle folk hvordan de skal
røve en bank - det er ulovligt at opfordre dem til det.

Din kommentar opfatter jeg som værende fuldstændigt skudt forbi.

> Eller, hvad med alle de andre råd, links osv. som er givet
> her på listen til andre programmer som kan, og sandsynligvis vil,
> blive brugt til prirateri, indikere dette ikke at denne liste allerede
> bliver brugt som en slags warez-gruppe?. Jeg kunne egentlig godt tænke
> mig at vide, hvor grænsen går for dette på denne liste.

a) Jeg erindrer intet om at der har været givet råd der minder om det du
lægger op til.
b) At karakterisere denne liste som "en slags warez-gruppe" er da _helt_ i
skoven, mand.

Mht. grænsen; Jeg ville mene at der ikke bliver diskuteret warez her
overhovedet. Jeg erindrer det ihvertfald ikke. (Med undtagelserne omkring
mp3 in mente - iøvrigt har jeg de første 10 mp3'er venner og bekendte
har lavet/indspillet/indsunget).

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Geeks aren't interested in politics because government doesn't double its