RE: Promise FastTrak 100 TX2 & Mandrake 8.1

Jeg havde faktisk også selv luret på dette (overvejet at købe
controlleren). En rigtig RAID-controller skal selvfølgelig være 100%
transparent, så selv det dummeste/klogeste operativsystem i verden tror
at der kun er tale om én disk.

Har du kigget grundigt i menuen i BIOS'en som sidder på kortet (der er
garanteret en eller anden mærkelig option et sted)? Hvis du har sat
RAID0 op på controlleren, så burde Mandrake også kun være i stand til at
se en disk.

Ifgl FAQ'en på deres hjemmeside, så skulle man kunne boote fra
controlleren. (Og så ville jeg da også antage, at den kun ser det hele
som en disk.)

Ellers prøv at kigge her:
http://www.thedukeofurl.org/reviews/misc/promisehowto/2.shtml

Jeg vil meget gerne høre nærmere om dine erfaringer, da jeg selv står
overfor et mulgt indkøb af RAID-controller.

M.v.h.
Morten