Re: Problemer med AOpen brænder

On Fri, Oct 19, 2001 at 16:05:05 +0200, Thomas Fangel wrote:

> Jeg har netop købt en AOpen CRW1232 men er rendt ind i problemer. Det er
> ikke et specifikt linux-problem, så måske det ikke er det rigtige sted
> at poste dette, men nu prøver jeg :-)
>
> Når jeg starter op auto-detecter BIOS'en fint at det er et ATAPI CD-ROM
> drev, men senere skriver den så:
>
> Sec slave: ATAPI incompatible

Er det BIOS eller linux der skriver dette ?

Nu skriver du ikke om den sidder som primary eller secondary IDE
og som master eller slave.
Check indstillinger i BIOS med jumper pp drevet mv.
Windows virker nogen gange selvom indstillinger ikke stemmer
overens. I linux skal indstillingerne normalt stemme.

Og så er der nogle drev der helst vil sidde som Master og ikke
virker for godt som slave osv.