Re: Problemer med shell script

On Mon, Oct 22, 2001 at 02:23:38PM +0200, Poul Møller Hansen wrote:
> Uanset hvilken option jeg bruger på ps finder den altid scriptet selv,

Som tidligere nævnt er 'pgrep' det værktøj der passer bedst til opgaven.
'ps -ef|grep -v grep|grep <procesnavn>' er også god.

> Jeg har en del scripte som anvender lock filer, men har dårlig erfaringer med det.
> Hvis serveren rebootes (Nej det gør man ikke) men alligevel. Hvis den så er midt i en process,
> bliver lock filen ikke slettet, og man skal bagefter fejlsøge hvorfor det hele hænger.

På min debian bliver /var/lock tømt ved reboot, mon ikke dette også
gælder for andre distributioner?

--
Best Regards
Emil S. Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH14-DK

"Er det reelt nok at ville benytte en XML-parser som
MSXML3 på en Linuxbox?"

"Ja jeg har ofte gjort det samme og som jeg oplever
det virker næsten alle MS produkter under
linux bare man husker de skal være binære."
- Mads Jacobsen og Andreas Overgaard på SSLUG-Teknik