Re: Makefile

In article <3BD8124D.132CC8A@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>, Kim Nielsen wrote:

>  jeg plejer at gøre det på følgende måde når jeg laver versioner i c
>  programmer
>  [makefile]
>  version.h: VERSION
>  	echo "const char version[]=\"'cat VERSION'\"; >> version.h
>  program: version.h
>  	blabalblabal
>  hvor VERSION indeholder version numeret  ..

Jeg tror jeg har forklaret mig skidt.
Jeg er ikke ved at oversætte noget.
Med find finder jeg en liste af filer jeg ønsker at lave et index over:
find slkjf> filliste.txt
Så har jeg en indexfil men jeg ønsker kun at opdatere denne indexfile
hvis nogle af filerne i listen er opdateret. Fint tænkte jeg det må være
et job for make

Alle filerne ind i en variable i make

FILLISTE = $( shell cat filliste.txt)
også

index: mfillist index
	@echo index done

index: 	$(FILLISTE)
	./indexprogram

mfillist:
	find sfa > filliste.txt

Dette er også fint, bortset fra at FILLISTE vil expanderes ved start af
Make og ikke når den bliver brugt.

--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxxxxxxxx
webshop: http://www.linuxpusher.dk