Krypteringsproblem i RH 7.2 over NIS - Hjælp.

Hej Venner.

Jeg har et problem.

Alle mine almindelige brugere er oprettet med programmet NyBruger. Det
bruger DES kryptering af adgangskoderne i stedet foe salt + MD5 som
ellers er standard i RH.
På mine Linuxarbejdsstationer godkender jeg brugerene via NIS.
Efter at have installeret RH 7.2 vil maskinerne lige pludseligt ikke
anderkende adgangskoderne. Jeg har også et par brugere oprettet med
adduser på serveren og de kan godt komme ind. Og de problemramte brugere
kan sagtens komme ind i RH 7.0 og RH 7.1.
Det er altså ikke opsætningen af NIS den er gal med, det er sikkert
ændringer i PAM, krypteringsalgoritme eller lignende.

Nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre?

Gunner.

ps. Jeg vil meget nødigt skifte kryptering af mine adgangskoder, da DES
krypteringen gør at DRALL kan læse dem.

Follow ups