Re: Flytning af linux

On Tue, Oct 30, 2001 at 10:46:51PM +0100, Steen Thunberg wrote:
> Kære NG
>
> Jeg har en server kørende der har været meget stabil i lang tid. Nu vil jeg
> gerne have konfigurationen flyttet over på en ny hurtigere computer. Jeg vil
> bare flytte HD'en over i en ny kasse med en hurtigere processor.
>
> Så er spørgsmålet om det kan lade sig gøre og derefter hvordan ??
>
> Ellers er man jo nødsaget til at installere hele linux og alle  pakker og
> øvrige programmer helt forfra.....

Ret sikkert, specielt hvis du koerer en std. kerne (der har i oevrigt
lige koert en traad om praecist detta,e og jeg kan ikke huske hvad den
hed, da jeg er traet). Vaer opmaerksom paa, at hvis du har oversat
en kerne med Athlon-specifikke optimeringer gaar det ikke at flytte
den overpaa en Inter-dims. Ligeledes kan du ikke saette din disk
paa et ATA100-interface, hvis din kerne ikke understoetter ATA100.

Ellers burde der ikke vaere nogle stoerre problemer. Du burde i
hvert fald ikke skulle reinstallere alt.
--
        Rasmus(rasmus@xxxxxxxxx)

I've overclocked my keyboard interface.  It's quite messy dipping my
hands into the mineral oil, but *MAN* is my keyboard ever fast now!
                                         - Anonymous Coward