Re: Problemer med tape backup (ASAP)

Anders Misfeldt wrote:

> Jeg har nu prøvet at køre de kommandoer du skrev og får:
>
> # mt -f /dev/ht0 status
> Unknown tape drive type (type code 0)
> File number=0, block number=0.
> mt_resid: 0, mt_erreg: 0x0
> mt_dsreg: 0x200, mt_gstat: 0x0
> General status bits on (0):
>
> Båndet "flytter" sig, når jeg kører tar kommandoen!
>
> # dd if=/dev/ht0 of=/tmp/back.tar bs=10240
> 0+0 records in
> 0+0 records out

Sikker på båndet flytter sig? Og det er rigtig at man godt kan få 0+0
selvom båndet kører. Har selv haft lignende problem med en Sony SDT7000.
Virkede fint på en SDT5000, men SDT7000 var defekt.

> I /var/log/messages står der:
<snip logmess.>
> Nogen ideer til hvad der er galt?

Du skrev i din første mail at du kunne skrive og læse på een maskine,
men ikke læse båndet på en anden. Hvis der er tale om to forskellige
tapedrev ser det ud til at være et tapedrev problem.
Du _har_ prøvet med mere end eet bånd, ikk'?
--
Regards,
           Mr Dev - Mogens Valentin