RE: mount af vfat med read-write

MVH: Lasse Stig Thomsen

On Wed, 31 Oct 2001, Rasmus Watjen wrote:

> Ok, jeg har fundet løsningen, selvom jeg er utilfreds.
> I min kerne (2.4.13) har jeg hele tiden haft vfat som option under File
> Systems, og ikke fat, da jeg regnede med at vfat ligesom inkluderede fat.
> Men da jeg begyndte at blive desperat fordi de forskellige options i fstab
> og mount ikke gjorde som de skulle, valgte jeg alt mht. fat til, og det er
> åbenbart ikke sådan så vfat er nok. Det giver åbenbart kun read-only
> understøttelse, hvorimod man kan få read-write hvis man vælger fat også.
>
> Bug/feature/dårlig bruger ... det ved jeg ikke, men mit problem er løst.

Jeg bruger også 2.4.13 og jeg har samme problem, men jeg troede ikke at
man kunne vælge vfat uden fat? Når du snakker om fat, snakker du godt om
at man skal vælge dosfat? eller er det mig der ikke kan finde et sted der
står fat. Jeg har aktiveret dosfat og vfat support, og jeg kan stadigvæk
ikke skrive til vfat drev som user.
Må jeg se din line du har i /etc/fstab?

En anden ting er hvordan slår man fra så linux ikke prøver at mounte alle
min drev under opstarten? det er trælst at den både mounter vfat drev,
cd-rom drev, og floppy.

Håber i kan hjælpe mig.