Re: problemer med installation af modem-kort

On Wed, Oct 31, 2001 at 03:14:30PM +0100, Keld Jørn Simonsen wrote:
> Hej!
>
> Jeg har et problem emed installation af et
> modemkort på min nue Mandrake 8.1.
>
> Det er en bærbar ACER Travelmate 202T
> og kortet er et Lasat PCMCIA 28.8 modem.
>
> I /var/spool/messages får jeg følgende besked
>
> register_serial(): autoconfig failed
> serial_cs: register_serial() at 0x02f8, irq 5 failed
>
> Jeg har ikke andre kort på IRQ 5.
> Kortet har fungeret under tidligere versioner af Mandrake
> og RedHat
>
> Nogen idéer?

Jeg fik selv den gode idé at installere RedHat 7.2
og det løste problemet!

Men det introducerede et andet, som omtales i anden postning.

Jeg fik også løst et andet problem med at pcmcia kort ikke kører
efter hibernate/suspend med apm af systemet, både for Mandrake 8.1
og RedHat 7.2. I /etc/sysconfig/apmd sæt:
PCMCIARESTART="yes"

Hilsen
Keld