RE: flock() i perl

On Tue, 06 Nov 2001 10:05:00 +0100, soeren.koch wrote:

> Mange tak for hjælpen, har netop fået det til at virke.. :-)
>
> og ja ved godt det med rådgivende lås. det er derfor jeg vil være
> paranoid og checke en del gange undervejs (typisk lige før jeg vil
> skrive til filen)

Det forstår jeg ikke helt. Hvad hjælper det at du checker flere gange?
Problemet med flock er netop at den jo kun virker hvis alle programmer
bruger den. Hvis jeg prøvede at skrive til din fil med "cat" så ville din
flock lås ikke forhindre mig deri.

kig i /usr/src/linux/Documentation/locks.txt og mandatory.txt for at se
hvor uhyggelig skummel fillåsning er under Unix.

Mvh Morten