Re: TV kort til linux

On Mon, Nov 12, 2001 at 02:45:09AM +0100, Allan Frank wrote:
> Hej
>
> Vi skal til at bruge et TV grabber kort under linux til et større projekt,
> hvor vi skal optage TV (og måske også radio) til harddisken på en linux
> station. Det er meget vigtigt at kortet (og driverne!) virker godt, så jeg
> ville gerne høre nogle af jeres erfaringer.
>
> Jeg har kigget på hauppauges (hauppauge.com) linie af kort og det virker som
> det er et sådant kort vi skal investere i.
> Er der nogen der har nogle gode eller dårlige erfaringer med denne linie
> kort? Eller skal vi kigge på nogle helt andre kort?
Jeg har ikke rodet saa meget med mit endnu (WinTV Primo FM med
fjernbetjening), men jeg installerede det, oversatte moduler til det, og
derefter virkede det i xawtv. Fjernbetjeningen virkde ogsaa ret hurtigt
med lirc, saa alt i alt var det en positiv oplevelse. Jeg har ikke
forsoegt rigtigt at grabbe noget fra kortet endnu, eller for den sags
skyld hive radio ned, men det lader ikke til at skulle vaere det vilde
problem...