edimax USB netadapter

Jeg har en dejlig laptop som har den fejl at ingen pcmcia
netkort virker. (cannot determine hardware address).

Så fandt jeg på at købe en edimax netadapter. Det er lykke
fremfor at nøjes med at bruge ppp på serielporten eller
SIR på infrarød porten.

På Mandrake 8.0 virker det med
alias eth0 pegasus
i modules.conf

Men der er problemer.

Når den auto-suspender (med APM, eller er det BIOSen?),
kommer den ikke i live igen ved resume.

Jeg har ændret /etc/sysconfig/apmscript så det stopper
både network og usb inden suspend. Det virker - dog ikke
hver gang.

Hvis jeg hiver usb stikket ud, fryser maskinen totalt.

maskinen fryser også hvis jeg stopper usb uden at have
stoppet network først. Derfor har jeg ændre stop
rækkefølgen i init scriptene. Og jeg har ændret start
rækkefølgen så usb startes før network.

Hvordan løses disse problemer? Dem har man jo ikke
med pcmcia.

--
torben fjerdingstad                 |             GNU/linux-2.4.12