IBM 60GXP Harddisk

Hejsa Slugger

Er der nogen som har prøvet at installere ovenstående på en ældre manskine
under linux.

Mit problem er at min BIOS ikke vil acceptere drev der er større end 33.8GB,
det har IBM så lavet et program der kan løse, så langt så godt. Problemmet er
at det første drev skal være formateret med en Windoze partition. Dette gør
ikke noget i det jeg er tvunget til at køre Windoze idet jeg skal bruge den
til Internet bank.

Men så kommer det næste problem, linux kan ikke se resten af partitioneringen
(jeg har lavet 10GB til Windoze og resten til Linux), dvs den kan kun se 22
GB istedet for ca. 47 GB, og hvad gør man så????

Disken sidder som slave på en WD 6GB, og der er en /, swap og /home på denne.
(et andet spm. hvordan flytter man /home til den nye disk og kan man evt have
flere /home???)

Jeg ved godt at det var mange spm. på engang.

Håber at der er nogen som har prøvet at løse lign opgaver før!
--
Med Venlig Hilsen
Lars Preuss Heglund