Re: Permutere dato elementer m Perl

On Mon, 19 Nov 2001, Søren Kongstad wrote:

> Jeg har modtaget en data fil (tekst fil), der blandt andet indeholde
> et dato felt i formatet YY-MM-DD. Uheldigvis benytter det program der
> skal anvende filen formatet DD-MM-YY. Det vil være for besværligt at
> bede om en ny data fil, og jeg kan ikke ændre i programmet, hvorfor
> jeg vil ændre direkte i data filen.
>
> Er det muligt at bruge Perl til automatisk at permutere felterne 7-8 med felterne 1-2?

Ja, men det er vel egentlig et prog spørgsmål

while(<>) {
  if (m/\d\d\-\d\d\-\d\d/) {
  }
  print $_;
}

eller noget i den stil. Ole Tange kan nok skrive det på een linie med 5-6
tegn. Og, uden fejl.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Linux supports the notion of a command line or a shell for the same reason