SV: SV: apache env

> Environment arves nedefter.
> Så før apache kaldes, arver apache environent fra hvor den kaldes/startes.

  Min web server bliver startet og kørt af apache men det er ikke hans env
  man for.

>Måske bash startes med andre opsætnignsfiler ?

  Jeg tror mere det handler om min profile

>Se man "bash" for hvilke filer der benyttes ved initialisering.
>Måske apache kalder bash scripts med tom environment?

  Ja der bliver ikke sat noget env i mit script, da jeg håber på
  ham der køre scriptet har et.

>Men hvordan starter du apache ?

  apachectl start

>Jeg ændrede PATH i det script hvor apache (httpd) kaldes
>og det virkede. (husk export!)

  Uhhh så du mener jeg kan lavet mit env i apachectl scriptet cool det
  må jeg tjekke.

>Man kan også tilføje variable i httpd.conf
>Se mod_env i apache dokumentationen.
>f.eks. /usr/doc/apache/manual/mod/mod_env.html

  Okay må jeg også hellere lige tjekke ud

>Men PATH er måske ikke så heldigt at ændre dette sted.

  Jeg er næsten ligeglad bare jeg ikke skal ændre i mine CGI scripts : )

  Tak for svare det gav nogle ide'r til at komme videre.