mrtg

Jeg har downloadet og installeret mrtg, og vil nu prøve at hive nogle
stats ud af min snmp-daemon.

(std.configuration fra en rh7.1 i  /etc/snmp/snmpd.conf)

Jeg har læst på www.sslug.dk/mrtg at man kan finde OID'erne ved at lave
en:

> # snmpwalk localhost public
[snip]
> system.sysORTable.sysOREntry.sysORID.9 = OID:
> .iso.org.dod.internet.snmpV2.snmpModules.snmpUsmMIB.usmMIBConformance.usmMIBCompliances.usmMIBCompliance
> system.sysORTable.sysOREntry.sysORDescr.1 = The MIB module to describe
> generic objects for network interface sub-layers
> system.sysORTable.sysOREntry.sysORDescr.2 = The MIB module for SNMPv2
> entities
[snip]

, men det syntes jeg ikke rigtigt hjælper noget ....

snmpwalk -O n localhost public giver nogle OID'er tilbage, men ikke rigtig
nogle jeg syntes jeg kan bruge... Jeg skal vel bruge OID'erne inden jeg
kan bruge cfgmaker, eller hva' ?

Jeg har prøvet at modificere nogle af de scripts der ligger på
sslug.dk/mrtg men jeg får kun nogle ret flade grafer - ganske givet pga.
at OID'erne er helt hen i skoven.

/a

Follow ups