SNMP - CPU aktivitets procent

Hejsa,

Jeg vil gerne lave noget overvågning/statestik på hvor meget CPU'en på et par
servere belastes. Jeg har installeret UCD-SNMP 4.2.3 og har fundet at
ssCpuIdle.0 viser procent for idle.. men ak! den står konstant på 99 .. også
selvom jeg har haft en kernel compile kørende i 10 mins og så tjekket der
mens den kører..

Jeg skal bruge det til MRTG overvågning og læste mig til dem på
net-snmp.sf.net - de bruger ssCpuRawIdle i et eksempel, men det giver et
meget stort tal (CPU idle tid eller noget?) og ikke procent.. ifølge
UCD-SNMP-MIBS.txt skulle ssCpuIdle indeholde et procent tal.

Det er kerne 2.2.19 der kører på serverne.

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få nogle brugbare
resultater? (regner med at det skal være via ssCpuIdle, ssCpuUser og
ssCpuSystem)
--
Anders