Re: Forskel på reboot??

In <200112131917.23775@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> Martin Ehmsen <thames@xxxxxxxxxx> writes:

>Når jeg reboot linux, men reboot, så begynder min bios at checke ram,
>mens hvis jeg reboot min windows partion så begynder den ikke at checke
>ram.
>Forskellen må være en slags "soft" reboot, men der står ikke noget i
>man reboot om dette??
>Kan jeg undgå at min bios checker ram når jeg reboot linux (og nej, jeg
>kan ikke disable det i biosen, den er for gammel :-(

SVJH blev det ændret i Linux kernen på et tidspunkt - den plejede
at lave soft reboot, men det blev vist ændret fordi en masse
systemer ikke kunne hitte ud af at konfigurere bl.a. PnP og PCI
rigtigt efter at Linux havde haft fat i dem. Så maskinen hang ved
en soft reboot.

Lidt graven rundt i 2.4 kernens source-kode tyder på at du kan
vælge hvordan den skal reboot'e når du oprindelig booter Linux.
Prøv at give den parameteren reboot=w,b på LILO kommando-linien.
--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>