Re: /etc/resolv.conf

At 12:07 19-12-2001 +0100, Martin Andersen wrote:
Jeg har en Linux server der henter fast ip over
dhcp (TDC bredbånd).
Hver gang serveren rebooter, så overskrives
/etc/resolv.conf med (ca)
domain opsia.dk
nameserver ..
nameserver ..
search opasia

Hvad skal man gøre for at beholde
sine egne indstillinger i /etc/resolv.conf ved reboot ?
(Redhat 7.2)

I din conf-fil for interfacet, for eksempel /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0, skal du indsætte linien
PEERDNS=no

Et eller andet sted (jeg har fundet det, men kan ikke huske hvor det var), er der et script der sætter -R parameteren, udfra PEERDNS værdien.

Alternavtivt, så kan du jo lade være med at bruge DHCP. Når du alligevel får det samme IP-nummer hvergang, kan du godt sætte interfacet op til statisk IP, hvor du så benytter de samme værdier, som du ellers får fra DHCP'en. Det er den måde jeg selv benytter.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@xxxxxxx