Re: samba under flere klasse-C netværk

> Jeg har min egen server med to fine netkort, hvor jeg bag den kører et
> klasse C netværk.
>
> Udenfor mit netværk eksisterer der et andet klasse C netværk. Jeg vil meget
> gern have adgang til dette netværk igennem Samba, da jeg på min
> klientmaskine kører Windows2000.
>
> Er der nogle, der har nogle fittige ideer til, hvorledes dette kan løses?
>
> Jeg ved jeg har muligheden for at lave et NFS-mount, men dette er i mine
> øjne en lidt irriterende løsning. Er der en fiffig måde at lave
> sambaforwarding på - på en eller anden måde?

Netbios kan ikke routes, så forwarde kan du ikke. Du kan køre en wins server på din egen server, men for at det virker kræver det vist at alle de maskiner på den anden side, som du skal have fat i også anvender den.

Tunneling er også en mulighed, men det vil AFAIK kræve at du har rigtige ip adresser på din egen side af serveren.

MVH

Morten Strårup