Re: ntp og netfilter

In <9vpu05$3bs$1@xxxxxxxxxxxx> Martin Andersen <maa.150@xxxxxx> writes:

>Jeg har en maskine bag en netfilter firewall, og
>ønsker at bruge ntpd. den er startet via en menu i
>Redhat 7.2 (KDE). Den fungerer ikke, da uret er 3 min forkert, som
>det har været i flere dage.
>På firewall serveren er der også en ntpd kørende, og det fungerer..

Hvad siger "ntpq -c peers" ?

Prøv lige - for en sikkerheds skyld - at stoppe ntp dæmonen, og
så køre en "ntpdate den.ntp.server.du.bruger"

Hvis det virker og du får en tid fra ntp-serveren, så skal ntp
dæmonen også virke.

>Skal man skrive noget specielt i firewall scriptet ?

Ja og nej - hvis du har connection tracking enabled burde det
virke uden yderligere dikke-darer.

Du er sikker på at det er en netfilter firewall ? RH 7.2
shipper default med en ipchains-baseret firewall, ikke
en netfilter-firewall.
--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>