Re: God ide s�.....!!

Rasmus Wätjen <sslug@xxxxxxxxx> skrev i en
news:000001c19053$27b197c0$0401a8c0@rassiexp...
> Findes der et link til hvordan man gør ?
> Eller har du en beskrivelse ?
På din windows-maskine skal du have en ssh-klient, som f.eks. Putty
(http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/) der kan forwarde
port gennem en ssh-tunnel.
Den kan du sætte op til at tage alt input fra port 23 på den lokale
maskine, og sende det gennem en ssh-forbindelse, og lade ssh-serveren
sende det videre til port 23 på dens maskine. Du skal dog downloade den
nyeste udviklingsudgave, da den sidste release 0.51 ikke indeholder den
facilititet.

På serveren skal du have en ssh-server kørende, som f.eks. Openssh der
følger med din RedHat (eller www.openssh.com), den sørger for alt på
serversiden.

Det klient-program du har problemer med skal snydes til at kommunikere
med den lokale maskine, dvs. Du skal sætte det op til at forbinde til en
server på sig selv.

Alternativt, hvis du har flere klienter på samme netværk, kan du sætte
ën maskine op til at lave ssh-tunnelen, og lade klienterne forbinde sig
til dén - det behøves ikke at være på den lokale maskine.

Mvh Rasmus

Er det samme muligt i en situation, hvor min arbejdsplads har blokeret for
port 143 (IMAP). Det er lidt træls at skulle hente posten fra min server her
hjemme som POP3, når man har muligheden for IMAP. Specielt mangler jeg de
mange foldere ud over inbox.

Jørn