Re: Operation not permitted?!??! (SuSE Linux 6.2 igen-igen)

"Lars Lerager Hansen" <lars@xxxxxxxxxx> writes:

> # lsattr /bin/ps
> ----ia-- /bin/ps
> (hvad det så end betyder)

i'et betyder imutable og er forklaringen på hvorfor du ikke kan ændre
ejer af filen. a'et betyder at man kun kan tilføje til filen og ikke
skirve midt i filen.

Du kan ændre disse attributter med chattr(1) så du kan skifte ejer af
filen. (Jeg vil godt nok være lidt betænkelig, ved hvordan det kan
være sket)

Prøv at se hvad lsattr siger til dine andre filer i /bin?

Det forklare dog helt dit Problem 1.

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix