Re: Re: Høj resultionsfonte til X?

On Thu, 10 Jan 2002, Erik Andresen wrote:

> I XFConfig under DisplaySize indtaster du størrelsen af din skærm i mm.

I know ;-). Men, min DisplaySize _er_ rigtig - det er en laptop og panel
størrelsen bliver rapporteret korrekt.

> Udkommenter FontPath til fonte med fast størrelse, hvor der ikke er
> tilføjet :unscaled,
> fx #  FontPath     "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi". Derefter skulle
> systemet automatisk
> vælge nogle fornuftige fontstørrelser.

Jeg kører med en font server, så det er faktisk den der skal konfigureres.
Men, den er vist iøvrigt lidt dumt sat op, og vil vist kun bruge unscaled
type 2 fonte (og truetype, mv, men altså ikke scalerbare type 2 fonte).

> Hvis du synes de bliver for store
>
> kan du snyde og
> overdrive størrelsen på din skærm.

Jeg har sådan set det problem at jeg gerne vil køre med den rigtige dpi,
men at den bare er en god tand større end de fonte der kommer med X. Så,
fontene er sådan set lidt for små; en 100 dpi font bliver mindre end
tilsigtet på en 132 dpi skærm.

Jeg må kigge lidt mere, men tak for hintet til det om unscaled - det havde
jeg overset i min font server.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Pretty cool, the kind of power information technology puts in our hands