Re: Backspace virker underligt

On Mon, 14 Jan 2002, Anders Larsen <anders_larsen_dk@xxxxxxxxxxx> wrote:

> Jeg har indsat "export TERM=xterm-xfree86" i min .bashrc og det
> hjalp på farverne (tak for det i øvrigt), men backspace tasten
> indsætter et '^?' tegn i alle programmer (bortset fra prompten
> selv). Jeg kunne ikke ud fra manual siden til infocmp se,
> hvordan den kunne hjælpe mig. Jeg ville gerne have den til at
> kunne slette bagud. Hvordan mapper man den om, og hvorfor
> virker det i prompten og ikke i andre programmer ?

Jeg har ikke en færdig løsning. Prøv at indlæse nogle
forskellige terminfos, .e.g rxvt, xterm-color, vt100 og se, om
det gør nogen forskel. Hvis du bruger Thomas Dickey's udgave af
Xterm skulle du kunne ændre tastetildelinger direkte i
terminalen. Prøv også at læse Xterm FAQ'en. Der står en hel del
om dette.

   http://invisible-island.net/xterm/xterm.html

Selv bruger jeg rxvt med en let ændret xterm-xfree86 terminfo,
men det var kun HOME/END jeg ændrede SVJH.

vh.

Morten