Re: flere netkort i samme maskine

On Wed, Jan 16, 2002 at 06:12:33PM +0100, Alex Esmann wrote:
> Det var saa meningen at cs-serveren skulle bruge det ene  og proftpd det
> andet.. saa jeg kunne se hvor meget baandbredde de brugte hver for sig..
Hvorfor så ikke bare bruge iptables eller ipchains til at tælle
trafikken med? Det burde være til at få til at virke. Du laver bare en
regel som matcher al trafikken til CS-serveren (som kommer til en
bestemt port, og bliver sendt ud fra den samme, vist nok 27015), og en
regel som fanger alt andet. Så bliver der talt hvor meget trafik der
matcher de to regler, og derved har du et overblik over hvad der bliver
trukket.

> cs bruger eth0 og proftpd skal jo saa bruge eth1
>
> men det virker ikke helt.. dvs.. hvis man ftp'er til eth0 saa siger den
> man ikke kan men hvis man ftp'er til eth1 saa virker det.. og det er jo
> ogsaa rigtigt.. meeen..
> naar man saa begynder at downloade en fil.. saa bruger den ligepludselig
> eth0.. det er det jeg ikke helt forstaar.. og ikke helt ved hvad jeg
> skal goere ved..
Begge netkort har adresser i samme subnet, ikke? Dvs. når en process som
proftpd åbner en forbindelse til en anden maskine kan Linux sådan set
vælge lige den ip-adresse den har lyst til at bruge til det, for begge
adresser har adgang til det samme subnet...