Re: Xine og DivX

On Thu, Jan 17, 2002 at 02:29:57PM +0100, Martin Andersen wrote:
> I /usr/lib/win32 har jeg lagt wincodecs filerne, hentet fra avifile's side.
> Når xine starter :
> video decoder plugin found : vfw (win32) video decoder
> audio decoder plugin found : vfw (win32) audio decoder
>
> At afspille med avifile giver klart bedre billede..
Xine har noget i stil med 3 forskellige måder at dekode DivX film med.

Den ene er at bruge vfw decoderen, men det sker ikke med mindre der ikke
er nogen anden udvej. Den anden er at bruge ffmpeg, men det er vist ikke
særligt godt optimeret. Tilgengæld er det defaulten i xine.

Prøv evt at skifte til det plugin der bruger divx4linux... Du kan finde
informationer om hvordan man gør det i doc/README.divx4 i xine-ui
biblioteket.