Re: server

> Men det bliver ikke så langsomt at du ikke kan spille mp3'ere over det,
> men du skal på den anden side heller ikke regne med at køre mere end
> 3MB/s over nettet fra den (teoretisk max burde være omkring 8MB).

Er det se 3MB/s pr maskine der bruger det SAMBA drev? eller er det 3MB/s
samlet? For hvis det er det sidste er det jo ujyggelig lidt.

> Den anden mulighed er nfs. Jeg ved at MS har lavet nogle værktøjer til
> Win2k, så man kan forbinde til et nfs-bibliotek, og det virker rimeligt
> godt. Jeg ved dog ikke hvor hurtigt det er på Windows...

nfs, har jeg hxrt om, men heller aldrig andet. Er det nemmere at lave end
saadan et samba drev? Og hvad er mest sikkert hvis man taenker paa
datasikkerhed, og kan en linuxmaskine crashe hvis nfs drevet smutter vaek?
ligesom med samba.

> Modtrækket imod det er at have en anden maskine sat op til at modtage
> syslog beskeder, og sørge for at det er umuligt at bryde ind i den.

Man kunne jo soerge for at den foerste var umulig ar bryde ind i.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk