Bruger rettigheder

Hej...

Jeg har et lille problem med KMail. Hos min forældre (som er blevet
træt af at jeg skal geninstallere windows hver 3 måned) fået linux
inden for døren. De er fire personer i familien, med en mailbox hos
netudbyderen.
Jeg har så sat KMail op for hver enkelt bruger, og lavet en mappe
/home/fælles (som alle har rettigheder til) og der i, en mappe ved navn
Mail.
Så har jeg fra hver enkelt brugers hjemmemappe linket til denne mappe,
således at KMail "tror" at hver bruger har sin egen Mail mappe, men de
kun har en fælles (alle brugeren har selvfølgelig læse/skrive
rettigheder til filerne i Mail-mappen).
Nu er det så problemet opstår: Når en bruger har hentet mail eller
sendt mail, så ændres bruger rettighederne for de enkelte filer i Mail
mappen. Dvs. hvis gruppen "users" havde læse/skrive rettigheder til
filen inbox (eller outbox) så ændres dette til at ejen bliver den
pågældende bruger og "users" har ikke mere læse/skrive rettigheder.
Dvs. at når en har hente post, kan de andre ikke se noget af posten
(outbox'en er tom).
Dette vil jeg selvfølgelig gerne undgå, men hvordan gør jeg lige det?

Mvh
Martin Ehmsen
--
The more things change, the more they stay the same.  And do keep in
mind that most cliches become cliches because they're TRUE.

Follow ups