Re: ssh

Peter Makholm <peter@xxxxxxxxxxx> writes:

> Du skal sørge for at der ikke er en rigtig shell i din PATH og iøvrigt
> at ingen at de programmer der er i PATH'en kan gøre farlige ting.

Noget siger mig at Restricted Shells er en meget farlig ting at lege
med. Man kommer let til at føle sig for sikker. Mon ikke det ville
være mere sikkert at LD_PRELOAD'e et bibliotek der redifinerer open,
chdir, exec og sikkert en masse andre ting. (Vil det trick iøvrigt
kunne tvinges ned over brugeren?)

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix